środa, 7 marca 2012

Ta zła firma

36 lat, ekspert od prowadzenia projektów, 12 lat w firmie, żona, chcieli mieć dziecko, ale na razie się nie zdecyduje bo... zwolnili go.
32 lata, 9 lat w dziale obsługi klienta, chciała się przeprowadzić do większego mieszkania, w tej chwili czeka bo... zwolnili ją.
39 lat, w firmie 13 lat, pracuje 10-12 godzin dziennie, życie rodzinne mu się sypie, dzieci prawie nie widuje, ale pracuje bo... boi się, że go zwolnią.

42 lata... zwolnili ją
47 lat... zdegradowali go
28 lat...



- Tyle lat poświęceń, pracy po godzinach, zaangażowania, pomysłów i co ja mam teraz ze sobą zrobić?
- Znajdź sobie nową robotę, załóż działalność, cokolwiek.
- Teraz? W kryzysie?
- Tak. A co, ludzie nie zarabiają w kryzysie?
- Ale ja zupełnie o tym nie myślałem do tej pory. To tak nagle się stało.
...
- Nooo... nie. Nawet nie wiem gdzie mogą potrzebować takich jak ja. Ale wysyłam CV. Nie odpisują.
- A gdzie wysyłasz?
- Gdzie się da.
- I co piszesz?
- Że, zaangażowany, pracowity, z doświadczeniem...
- To nie dziwię się że nie odpisują.
...
- Szkoliłeś się?
- Trochę, ale wiesz jak to jest z tymi szkoleniami, raz do roku wysyłali i to też na takie byle co...
- Ja nie pytam jak Cię firma szkoliła, tylko jak Ty zadbałeś o swój rozwój, tak aby być na czasie, aby mieć poszukiwane umiejętności?
- Ale przecież mówię Ci, chciałem, tylko firma nie wysyłała.
....

Wszystkiemu winien kapitalizm, źli szefowie, bezwzględny rynek, wyzysk itd.
Czy aby tylko to?

2 komentarze:

  1. Zmęczenie materiału... jeszcze to... i chęć życia w spokoju... bez pogoni za kasą... uśmiech dziecka, kiedy wracasz do domu o normalnej porze... spokój... książka... muzyka... miłość... Liczy się czas szczęśliwości... a Ty wiesz ile go masz? Nie wypracujesz go... bo ucieka każdemu tak samo... nie zatrzymasz go... możesz się nim cieszyć TU i TERAZ i ...kropka. Szkolenia? Bardzo chętnie :) Za ile? I tak nigdy nie miałem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz:-)
    Piszesz o czasie szczęśliwości i korzystaniu z niego. Niektórzy się z tym rodzą, inni uczą, jeszcze inni nigdy do tego nie dojrzewają. Przy czym warto mieć z tyłu głowy, że nie dla każdego czas szczęśliwości oznacza to samo.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało, zapraszamy do pisania :)